Menu
 

RELATIVELY SPEAKING



Ottime critiche per Relatively Speaking di Alan Ayckbourn che ha debuttato da pochi giorni al Wyndham’s Theatre di Londra!
Eccovene alcune:
The comedy is so clever, and the laughter so frequent, that it is only at the end that one realises quite what a monster the philandering husband is…Brilliantly witty comedy.
The Daily Telegraph

This is the play that in 1967 gave Alan Ayckbourn his first West End hit. Seeing it again after all these years, in Lindsay Posner’s witty production, I was reminded of the play’s brilliance as a theatrical construct.
The Guardian

Greg e Ginny sono amanti. La scena si apre nella camera da letto di lei, che si riveste per andare presumibilmente dalla sua famiglia. Greg decide di seguirla e andare anch’egli dalla famiglia di lei per chiederla in sposa. In realtà Ginny non sta andando dai suoi genitori, bensì dal suo amante più vecchio di lei, Philip, per rompere la relazione una volta per tutte. Ma Greg arriva alla casa prima di Ginny, incontra la moglie di Philip, Sheila, e da qui nascono una serie di fraintendimenti